הבית היהודי: "אין מגעים ואין פשרה על חוק ההסדרה"

מעניין שמה שראש הממשלה לא הצליח לעשות במשך שנה שלמה (נכסי נפקדים למען הצלת עמונה ופתרון אסטרטגי לכלל ההתיישבות) פתאום מצליחים עכשיו ב3 ימים
איתי גדסי No Comments on הבית היהודי: "אין מגעים ואין פשרה על חוק ההסדרה"

בנט נחוש להביא את חוק ההסדרה להצבעה היום בכנסת למרות התנגדות מפלגת כולנו וחלק מהחרדים להצעת החוק במתכונתה הנוכחית • בכיר בבית היהודי: "מעלים את החוק היום בשלמותו, כולל סעיף עמונה" • בנט הורה לחברי סיעתו: "אין מגעים ואין קיזוזים"

ראה"מ, בנימין נתניהו ושר החינוך, נפתלי בנט צילום: שלומי כהן, פלאש 90
מעניין שמה שראש הממשלה לא הצליח לעשות במשך שנה שלמה (נכסי נפקדים למען הצלת עמונה ופתרון אסטרטגי לכלל ההתיישבות) פתאום מצליחים עכשיו ב3 ימים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חוק ההסדרה צפוי לעלות היום להצבעה בכנסת בקריאה טרומית. ראשי הקואליציה מנסים לגייס רוב להצבעה היות ובמתכונתו הנוכחית של החוק יש התנגדויות בקרב מפלגת כולנו והחרדים.

בעוד בש"ס ובמפלגת כולנו טרם החליטו האם לתמוך בחוק ההסדרה או להיעדר מההצבעה. באגודת ישראל תומכים. אך חברי הכנסת של דגל התורה ממתינים להכרעת מרן הגראי"ל שטיינמן בנושא.

בליכוד מפעילים לחצים על הבית היהודי לדחות את ההצבעה היום או לחילופין להסיר את הסעיף שכולל את עמונה ובכך יוכל כחלון לתמוך בחוק שכן הדבר אינו פוגע בפסיקת בית המשפט העליון לפינוי עמונה עד סוף דצמבר. ובכך לפחות להסדיר את המאחזים מכאן ולהבא.

אך למרות הניסיונות להגיע להבנות, בבית היהודי מבהירים כי "אין מגעים ואין פשרה", וכי שר החינוך בנט "נחוש ללכת עד הסוף. אחרי שנה של גרירת רגליים, אין דרך אחרת להציל אלפי בתים ביו״ש".

גורם בכיר בבית היהודי אמר היום כי "מעלים את החוק היום בשלמותו, כולל סעיף עמונה". וכי בנט הורה לחברי סיעתו: "אין מגעים ואין קיזוזים".

בקואליציה אומרים: "מעניין שמה שראש הממשלה לא הצליח לעשות במשך שנה שלמה (נכסי נפקדים למען הצלת עמונה ופתרון אסטרטגי לכלל ההתיישבות) פתאום מצליחים עכשיו ב3 ימים".

נציין כי חוק ההסדרה מופיע בסדר היום של המליאה, וכעת מגייסים בקואליציה רוב להצבעה בקריאה טרומית. ונבדקת האפשרות לשינויים בנוסח החוק הסופי שיוגש. ההערכה במערכת הפוליטית היא שחוק יאושר היום.

ממטה המאבק עמונה נמסר בעקבות הדיווחים על מו״מ בחוק ההסדרה:"אנו מודיעים באופן ברור וחד כי כל מי שיהיה שותף ל״תרגיל המסריח״ של ביטול ״סעיף עמונה״ בחוק ההסדרה ישא באופן אישי באחריות לדורות על הרס יישוב יהודי שלם בארץ ישראל, לתוצאות הקשות והבלתי נמנעות של פינוי כפוי ולעימות בין כוחות הבטחון לאלפים רבים שיגיעו למחות ולהיאבק כנגד העוול הנורא לעשרות משפחות ומאות ילדים. המחנה הלאומי, לא יקבל את הפיכת עמונה ל"שעיר לעזאזל".



0 תגובות